YouTube SEO od podstawowego do zaawansowanego: jak zoptymalizować swoje filmy

Dowiedz się o czynnikach rankingowych YouTube i sposobach ich optymalizacji w tym przewodniku po YouTube SEO, z poradami od podstawowych do zaawansowanych. YouTube SEO może pomóc Twoim treściom dotrzeć do szerszej publiczności, aktywnie docierając do osób, które szukają Twoich filmów.

Najpierw musisz określić, jakich tematów szukają ludzie. Następnie musisz wiedzieć, dlaczego YouTube klasyfikuje filmy tak, jak robi. Na koniec dowiesz się, jak zastosować w praktyce to, czego się nauczyłeś. W tym artykule omówimy wszystkie trzy filary YouTube SEO i nauczysz, jak pozycjonować swoje filmy, aby wyprzedzić rywali.

Wprowadzenie do SEO w YouTube

Treści wideo to niezrównane narzędzie, jeśli chodzi o opowiadanie historii masom, a ich popularność rośnie tylko w miarę, jak coraz bardziej zaawansowana technologia wciąż trafia na rynek. Istoty ludzkie prawie zawsze cieszyły się — czasem nawet na nich polegały — treści wideo. Ciekawostka: filmy pomogły nam wyrwać się z Wielkiego Kryzysu.

Od tego czasu wideo stało się bardziej powszechne (Hello, Internet!), przydatne i lepiej produkowane. Dzisiaj YouTube jest dostępny w ciągu kilku sekund dla każdego z niemal każdego miejsca na świecie. Ale teraz, gdy tak wiele osób przesyła wideo do sieci i całą zawartość wideo, która już istnieje w Internecie – drastycznie wzrastająca każdego dnia – w jaki sposób marketerzy mogą sprawić, by ich treści wyróżniały się na tle „innych facetów?”

Skorzystaj z tych podstawowych i zaawansowanych wskazówek, aby pomóc Tobie i Twojemu zespołowi ds. treści odnieść sukces w walce z innymi wydawcami wideo, którzy nie korzystają z taktyk optymalizacji wideo.

1. Zidentyfikuj docelowe słowa kluczowe

Podobnie jak optymalizacja strony internetowej pod kątem Google, optymalizacja wideo pod kątem wyników wyszukiwania w YouTube zaczyna się od badania słów kluczowych. Nadając priorytet temu etapowi procesu SEO YouTube, możesz mieć pewność, że tworzysz i optymalizujesz treści, których faktycznie szukają ludzie.

 

Pierwsza faza badania słów kluczowych zaczyna się na samym YouTube. Na pasku wyszukiwania znajduje się kopalnia danych, ponieważ autosugestie odzwierciedlają prawdziwe zapytania użytkowników. Zacznij wpisywać słowo lub frazę związane z Twoją niszą, a zobaczysz listę popularnych słów kluczowych. Teraz kliknij sugestię, o której możesz zrobić ciekawy film, i zobacz, które kanały są już w rankingu.

 

Jeśli wiesz, gdzie szukać, możesz się wiele nauczyć z tych kanałów. Zacznij od przeglądania ich najpopularniejszych filmów. Odwiedź stronę kanału, a natychmiast zobaczysz sekcję poświęconą jego najskuteczniejszym treściom. To dobre źródło inspiracji dla słów kluczowych, ponieważ czerpiesz pomysły z filmów, które okazały się hitem wśród widzów. Jak dotąd wszystkie znaki wskazują, że to dobre słowo kluczowe. Ale potrzebujemy dalszego potwierdzenia, aby mieć absolutną pewność.

 

Musimy wiedzieć, że ludzie aktywnie szukają tego tematu i że YouTube nie jest już nasycony filmami na ten temat. Możesz sprawdzić, czy słowo kluczowe nie jest zbyt konkurencyjne, wyszukując je w Google. Używając polecenia „site:” możesz zorientować się, ile filmów na ten temat znajduje się już na YouTube.

 

Im niższy, tym lepiej. Jeśli Twoje wyszukiwanie zwróci ponad 500 000 wyników, polecam zacząć od nowa i wybrać nowy. Na powyższym zrzucie ekranu widzimy około 168 tys. filmów o „Google Easter egg” na YouTube. Oznacza to, że dostaje zielone światło, aby przejść do następnej fazy. Ostatni etap procesu badania słów kluczowych obejmuje znajome narzędzie: Planer słów kluczowych Google . Czemu?

YouTube nie jest jedynym miejscem, w którym ludzie znajdują filmy, są one również wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google. Więc chcesz wybrać słowo kluczowe, które jest opłacalne dla obu wyszukiwarek.

 

Ponownie, celem jest znalezienie słowa kluczowego, którego ludzie szukają, ale nie jest zbyt konkurencyjne. Aby trafić w ten idealny punkt, idealna liczba średnich miesięcznych wyszukiwań w Planerze słów kluczowych Google wynosi  1 000 lub mniej. Idąc za tym samym przykładem, zobaczmy, czy „Google Easter egg” zda końcowy test.

To robi! To słowo kluczowe znajduje się na wyższym końcu średnich miesięcznych wyszukiwań, ale mimo to przechodzi. „Jajko Google” spełnia wszystkie kryteria dobrego słowa kluczowego, więc ma dużą szansę na dobre wyniki w YouTube. Zanim przejdziemy do optymalizacji filmów w YouTube, ważne jest, aby zrozumieć czynniki, dla których optymalizujesz i dlaczego. W następnej sekcji omówiono czynniki rankingowe algorytmu YouTube.

 

2. Zrozumienie czynników rankingowych YouTube SEO

Pierwszą rzeczą, którą należy zrozumieć o optymalizacji filmów, jest to, że YouTube ma dwa algorytmy. Istnieje algorytm rekomendacji , który klasyfikuje treści na stronie głównej YouTube i w sekcjach sugerowanych filmów wideo. Jest też algorytm wyszukiwania, który klasyfikuje treści w wynikach wyszukiwania YouTube.

 

Ta sekcja i wszystkie dalsze informacje w tym artykule odnoszą się do algorytmu wyszukiwania YouTube. Szczegółowe informacje o tym, jak YouTube sugeruje filmy użytkownikom, znajdziesz w przewodniku Search Engine Journal po algorytmie rekomendacji YouTube. Chociaż istnieje kilka czynników rankingu wspólnych dla obu algorytmów, ważne jest, aby zauważyć różnicę. Z takim rozróżnieniem przejdźmy do sedna tej sekcji.

Czynniki rankingu wyszukiwania w YouTube

Algorytm wyszukiwania YouTube nadaje priorytet tym czterem czynnikom podczas umieszczania filmów w wynikach wyszukiwania:

-Trafność:  uwzględnij takie czynniki, jak tytuł, hashtagi, opis i sama treść wideo.

-Zaangażowanie:  obejmuje takie czynniki, jak polubienia, subskrypcje, komentarze, włączanie powiadomień i czas oglądania.

-Jakość:  obejmuje sygnały, które mogą pomóc w ustaleniu, które kanały wykazują wiedzę fachową, autorytatywność i wiarygodność w danym temacie.

-Personalizacja:  YouTube stara się znaleźć najtrafniejsze wyniki dla każdego użytkownika, biorąc pod uwagę jego historię wyszukiwania i oglądania.

Algorytm YouTube nadaje priorytet treściom pochodzącym od zaufanych organów w przypadku wyszukiwań związanych z wiadomościami, polityką oraz informacjami medycznymi lub naukowymi. W przypadku innych kategorii, takich jak muzyka lub rozrywka, YouTube z większym prawdopodobieństwem będzie brać pod uwagę takie sygnały, jak trafność, aktualność lub popularność. Uważaj, aby nie myśleć o YouTube SEO, takim jak Google SEO, ponieważ sygnały interakcji użytkownika nie są brane pod uwagę przez algorytm Google.

To, czy ludzie klikają wyniki wyświetlane przez Google, nie ma znaczenia dla jego algorytmu. Ma na celu dostarczanie najtrafniejszych wyników, niezależnie od tego, ile osób odwiedza te strony. Tak nie jest w przypadku YouTube. Algorytm YouTube ma na celu dostarczanie najbardziej satysfakcjonujących wyników.

Aby określić, które filmy są najbardziej satysfakcjonujące, YouTube bierze pod uwagę, w jaki sposób inni użytkownicy wchodzili z nimi w interakcję, gdy filmy były wyświetlane w wynikach wyszukiwania.

-Czy obserwowali całą drogę?

-Czy podobał im się film?

-Zostawili komentarz?

-Czy subskrybowali kanał?

-Czy włączyli powiadomienia?

-Czy oglądali jeszcze więcej filmów na kanale?

To wszystko są silne sygnały rankingowe dla algorytmu wyszukiwania YouTube. Wskazówki dotyczące optymalizacji w następnej sekcji pomogą YouTube zrozumieć, o czym są Twoje filmy. Aby przenieść swoje filmy na szczyt SERP, musisz stworzyć satysfakcjonujące treści, które zachęcają użytkowników do zaangażowania.

3. Wprowadzenie SEO w praktyce

Jest powód, dla którego YouTube pozwala użytkownikom ręcznie wprowadzać tytuł, opis i tagi, a także wybierać optymalną miniaturę wideo i dodawać nowe wideo do listy odtwarzania. Chodzi o to, by Twoi widzowie mogli Cię łatwo znaleźć. Wszystkie te opcje powinny być używane od pierwszego przesłania filmu, z wyjątkiem być może dodania go do listy odtwarzania – może to poczekać, aż utworzysz odpowiednią listę odtwarzania, zwiększając widoczność Twojego filmu.

 

Tytuł

Używaj słów kluczowych, aby skoncentrować się na intencjach użytkownika i dopasowaniu tych słów kluczowych do tego, co faktycznie oferuje użytkownikom treść wideo. Nie przejmuj się dodawaniem nazw marek do swoich tytułów (i tak zwykle jest to już nazwa kanału). Skoncentruj się na ważnych elementach.

 

Skorzystaj z badania słów kluczowych, aby w pełni wykorzystać wszystkie podstawowe funkcje publikowania w YouTube, w których możesz wykorzystać słowa kluczowe i trafność. Masz tylko około 65-70 znaków (wliczając spacje), aby powiedzieć, co jest ważne, więc pamiętaj, aby wykorzystać tę cenną nieruchomość do kapitalizacji.

 

YouTube zezwala na 100 znaków ze spacjami, ale tytuły zostaną obcięte w zależności od tego, gdzie się pojawiają. Tytuł jest jedną z pierwszych rzeczy, które użytkownicy widzą, gdy Twój film pojawia się na stronie, pojawia się w wynikach wyszukiwania lub jest udostępniany w mediach społecznościowych. Niech to się liczy.

 

Opis

Podobnie jak tytuł, opis zawiera słowa kluczowe, odzwierciedla treść filmu i jest jedną z pierwszych rzeczy, które widzi użytkownik. Pamiętaj, że tworzysz opis filmu, a nie reklamę lub promocję. Opis jakości zawiera więcej szczegółów niż tytuł, ale nie powinien być zbyt długi.

 

Twój opis powinien zachęcić użytkownika do obejrzenia filmu, ponieważ podane informacje prowadzą do przekonania, że ​​film był czymś, czego szukała. Opis powinien również zawierać co najmniej jeden link, zazwyczaj prowadzący do witryny marki, być może do strony specyficznej dla treści wideo.

 

Uważam, że dwa linki w opisie to dobry punkt (jeden na końcu pierwszego zdania i jeden w ostatnim), ale pamiętaj, że jest to sposób na przekazanie użytkownikom większej ilości informacji. Nie powinieneś zagłuszyć jednego lub dwóch linków pięcioma linkami, które nie dodają żadnej rzeczywistej wartości.

 

Zawsze polecam:

-Napisz opis składający się z dwóch do trzech zdań.

-Dodaj co najmniej jeden link.

-Zachowaj około 300 znaków ze spacjami lub mniej.

YouTube pozwala na 5000 znaków, ale w żadnym wypadku nie musisz ich wszystkich używać. W rzeczywistości prawdopodobnie nie powinieneś.

 

Hashtagi

Tagi są dość nowe w YouTube i są pomocne przy klasyfikowaniu treści. Używaj tylko słów kluczowych, które są rzeczywiście związane z Twoim filmem. Nie dodawaj nieistotnych tagów w nadziei, że uzyskasz większą widoczność (nie będziesz – a jeśli to zrobisz, tylko zdenerwujesz swoich widzów). Hashtagi pomagają użytkownikom i Google (i innym wyszukiwarkom) lepiej zrozumieć Twoje treści wideo.

 

Miniaturka

To całkiem proste. Wybierz kuszące zdjęcie. Nie wybieraj niczego ze slajdu tytułowego ani niczego osłabionego przez pisanie; wybierz nieruchomy obraz, który zainteresuje użytkowników i który może wygenerować wiele kliknięć. Ponownie, nie rób nic trudnego, próbując oszukać użytkowników.

 

Lista odtwarzania

Skorzystaj z nich, aby zwiększyć zasięg i widoczność swoich filmów. Jednak presja na dodawanie filmów do playlist jest niewielka lub żadna – zwłaszcza od razu. Wszystkie wyżej wymienione opcje optymalizacji można znaleźć bezpośrednio po przesłaniu wideo.

Czynniki rankingu wyszukiwania

Tłumaczenia

YouTube oferuje twórcom treści możliwość tłumaczenia filmów na inne języki. Jest to przydatne, gdy publikujesz treści globalne przeznaczone dla międzynarodowej publiczności lub gdy kierujesz je do określonego celu demograficznego, który mówi innym językiem niż angielski. Większość amerykańskich marek nie powinna tego potrzebować, ale instrukcje tłumaczenia są łatwe do wykonania, jeśli i kiedy to zrobisz.

Język

Jeśli przesyłasz film w języku angielskim, a większość lub wszystkie filmy będą w języku angielskim, wybierz go z menu rozwijanego Język oryginalny.

Zaawansowane ustawienia

Zaawansowane ustawienia YouTube oferują różne opcje optymalizacji wideo. Niektóre mogą wydawać się rozsądne – inne nie. Oto, jakie zaawansowane zmiany ustawień należy wprowadzić dla swojego filmu i jak to zrobić.

Uwagi

Choć wydaje się, że możliwość wyłączenia wszystkich komentarzy pod filmem to prezent od bogów internetu, w rzeczywistości znacznie zmniejszy to widoczność Twojego filmu. Komentarze są jednym z sygnałów używanych przez YouTube do określania trafności, jakości i aktualności filmów. Upewnij się, że komentarze są dozwolone, wybierając opcję z menu rozwijanego.

Prawa do dystrybucji

Zezwolenie na umieszczanie Twojego filmu prawdopodobnie zwiększy szybkość, z jakim jest on udostępniany i osadzony, ponieważ zapewnia użytkownikom najlepsze wrażenia w witrynie. Każdy mógł dodać go do swojej strony internetowej, w tym stacja informacyjna lub bloger. Publikowanie filmu w kanałach Subskrypcje i powiadamianie subskrybentów to również domyślna najlepsza praktyka, która ułatwia znalezienie i obejrzenie filmu.

Ograniczenia wiekowe

Do filmów nie należy dodawać ograniczeń wiekowych, chyba że zawierają one treści dla dorosłych, które tego wymagają. Definicja wyrazistości może różnić się w zależności od osoby, ale według YouTube „przemoc, niepokojące obrazy, nagość, treści z podtekstem seksualnym oraz przedstawianie niebezpiecznych lub nielegalnych działań” mogą być warte ograniczenia wiekowego. Gdy ograniczenie wiekowe jest włączone, wszyscy widzowie muszą być zalogowani do YouTube i mieć ukończone 18 lat.

Kategoria

Do wyboru jest 15 różnych kategorii, co pomaga YouTube polecać film na podstawie kryteriów treści i zachowań innych użytkowników. Większość filmów powinna mieć kategorię, do której pasują całkiem dosłownie, ale jeśli z jakiegoś powodu wideo nie można łatwo skategoryzować, polecam użycie domyślnego tagu „Rozrywka”.

 

Dodatkowe SEO YouTube, które powinny mieć wszystkie filmy

Oprócz powyższych technik optymalizacji, niektóre inne podstawowe optymalizacje mogą sprawić, że Twoje filmy będą bardziej widoczne, ale także ogólnie będą osiągać lepsze wyniki:

 

Dołącz wyraźne wezwanie do działania (CTA)

Wpływ i zaangażowanie wielu świetnych filmów kończy się, gdy film się kończy. Nie pozwól, aby tak było.

 

Zaproponuj widzom jasne dalsze kroki, aby mogli:

-Dowiedz się więcej o filmie.

-Przejdź do swojej witryny i dowiedz się więcej o marce i jej ofercie.

-Potencjalnie dokonaj konwersji jako użytkownik kierujący z YouTube.

Adnotacje YouTube to świetne narzędzie do wykorzystania w przypadku wezwania do działania.

 

Nie próbuj przesadzić siebie

YouTube to miejsce, w którym ludzie mogą się kształcić i czuć inspirację; rzadko użytkownicy próbują sprzedawać produkty, a nawet marki.

 

Transkrybuj swoje treści

Często jest to pomijane, ponieważ jest to żmudne i pracochłonne zadanie, ale pomaga YouTube i wyszukiwarkom lepiej zrozumieć film i jego zawartość lepiej niż jakikolwiek inny sposób. To jak indeksowanie witryny; nie możesz indeksować filmu w taki sam sposób, jak tekst.

 

Rozpowszechniaj swoje treści

Treści powinny być udostępniane we wszystkich kanałach społecznościowych oraz w odpowiednich społecznościach i forach, aby zwiększyć zasięg. Warto również przeznaczyć pieniądze na reklamę za treścią wideo, ponieważ im więcej oczu go ogląda, tym lepsze wyniki. Spraw, by piłka wyszła z bramy dzięki zoptymalizowanym treściom, a powinieneś odnieść stały sukces wideo swoich treści i kanału.

Treści, które wygrywają w YouTube i dlaczego

Pamiętaj, że w rankingach i widoczności YouTube jest wiele sygnałów:

-Czas oglądania: jak długo widz ogląda film.

-Słowa kluczowe:  Ilustrują trafność wyszukiwanego hasła.

-Subskrybenci:  kanał z setkami lub tysiącami subskrybentów będzie osiągał lepsze wyniki niż kanał z 15 subskrybentami. Jest to sygnał behawioralny oznaczający, że kanał jest autorytetem w pewnych tematach i zaufanym przez innych.

-Zaangażowanie : upodobania, niechęci i komentarze to przydatne sygnały, które pomagają YouTube, Google i innym wyszukiwarkom uświadomić sobie, że film wideo zasługuje na większą widoczność.

-Długość filmu:  treść YouTube nie powinna być zbyt długa. Użytkownicy powinni być zainteresowani treścią i oglądać ją, aby uzyskać z niej prawdziwą wartość.

 

Streszczenie

Zoptymalizowany film na YouTube to taki, który:

-Ma znaczenie dla użytkownika i/lub jego zapytania.

-Zawiera trafne słowa kluczowe.

-Angażuje użytkowników, zmuszając ich do obejrzenia większości, jeśli nie całego filmu.

-Ma wyraźne wezwanie do działania.

-Zawiera co najmniej jeden link, który prowadzi do odpowiedniej witryny, aby uzyskać więcej informacji.

Te optymalizacje są łatwe, proste i pomocne przy tworzeniu wysokiej jakości treści wideo, które powinny być rozpowszechniane. I robią różnicę.